هفته یازدهم بارداری

هفته ی یازدهم بارداری (منبع: سایت www.babylino.gr)
سایز بچه: 44 تا 60 میلی متر
وزن بچه: 5 تا 10 گرم
یازده هفته ی بارداریتان را طبق هدف هایمان گذراندیم. بچه تان تقریبا به طور کامل فرم گرفته است. جمجمه اش گردتر شده است. دست هایش را می تواند باز و بسته کند و دندان های کوچکش مانند جوانه از زیر لثه هایش ظاهر شده است. بعضی از استخوان هایش شروع به سخت شدن، کرده است.
مانند بالرین ها در آب تکان می خورد و خودش را کش و قوس می دهد. به دلیل فرم گرفتن دیافراگمش ، شما قادر به حس کردن این حرکات و حتی شنیدن سکسکه هایش، نیستید.
آیا می دانستید؟
در این زمان به کمک محاسبات دکتر می توانید زمان وضع حمل را بدانید.
شما الان حس بهتری دارید و حالت تهوع شما کاهش یافته است. ولی ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی، پروسه ی هضم غذا کم شود و یا دریچه بین معده و مری نرم شده باشد و باعث یبوست و سوزش معده شود. نگران نباشید، فقط یادتان باشد تمام این ناراحتی ها برای هدف خوبی است.
اگر نزدیک 4 تا 8 پوند تا الان وزن گرفتید، یادتان باشد که بهترین قسمت تازه شروع شده است. به این معنا نیست از این موضوع، در خوردن بیش از حد غذا سوء استفاده کنید و مراقب باشید یک سری غذاها وجود دارند که بهتر است بعد از دوره ی بارداری خورده شود مگر اینکه از محل و نحوه ی تولید آن آگاهی کامل داشته باشید مانند غداهای دریایی که به دلیل داشتن یک سری مواد ممکن است به مغز بچه آسیب برساند. در کل متخصصان پیشنهاد می کنند که از خوردن غذاهای خام، دودی و کنسرو شده بخصوص ماهی مانند تن ماهی پرهیز کنید. چون شامل باکتری هایی است که برای جنین مضر است. همچنین غذاهایی که پاستوریزه نیست مثل پنیرو شیر. مرغ و گوشت خام و همچنین غذاهایی شامل تخم مرغ خام ( سس سالاد) پرهیز کنید.
برای حفاضت از بدنتان، علی رغم پرهیزهایی که در قبل گفته شد، بهتر است در بهداشت و پخت غذاهایتان دقت کنید. ابتدا میوه و سبزیجات را فقط با آب نشویید، از صابون نیز استفاده کنید. مرغ و گوشت را طوری خرد کنید که در هنگام شستن ، آب به همه ی قسمت ها برسد. دستهای خود را قبل از غذا خوردن بشویید. از مواد غذایی قدیمی فریز شده استفاده نکنید الان وقت مسمومیت غذایی نیست. در داخل فریزر بر اساس نیاز خود غذا نگاه دارید. به غذا ها توجه بیشتری کنید، اگر از بیرون غذا می گیرید حتما از نوع تهیه ی آن مطمئن باشید و بعد آن را مصرف کنید.
پیشنهاد
آیا میوه های خشک را امتحان کردید؟ حالا که بیشتر وقت خود در خانه هستید، این بهترین فرصت از دستگاه میوه خشک کن استفاده کنید.
میوه های خشک سرشار از ویتامی و مواد معدنی خوبی هستند. میوه های مورد نیاز شما ( موز، کیوی، انبه، آلو، زردآلو و …) و یک آبکش با جنس استیل نه آلومینیومی، آنها را در جای خشک و تاریک بگذارید، برای گرفتن دستور های غذایی خوشمزه حتما از مادر و یا دستور غذاهای اینترنتی کمک بگیرد.
هفته خوبی داشته باشید … آشپزی خوش بگذرد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به این مقالات نیز سر بزنید

بهترین غذاها برای وزن گیری نوزاد
تغذیه نوزاد
الهام احمدی
بهترین غذا‌ها برای وزن گیری نوزاد

ممکن است از خود بپرسید که آیا نوزاد شما به همان سرعتی که باید رشد می‌کند یا خیر؟  اگر نگران این هستید که وزن نوزادتان

اثرات مصرف قند زیاد بر سلامتی کودکان
تعذیه کودک
الهام احمدی
اثرات مصرف زیاد قند بر سلامتی کودکان

فقط چند چیز وجود دارد که چهره کودک را مانند یک خوراکی شیرین روشن می کند. اکثر کودکان با رویش دندان، دوز ساکارز و گلوکز

مشکلات خواب نوزادان
مراقبت از نوزاد
الهام احمدی
مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن

مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن  آیا با مشکلات خواب نوزاد دست و پنجه نرم می کنید؟ خواب نوزاد با خواب بزرگسالان متفاوت

Scroll to Top
اسکرول به بالا

تخفیف ویژه

با وارد کردن نام و شماره موبایل خود، از بیبی لینو تخفیف بگیرید!
کد تخفیف برای شما پیامک خواهد شد.
برای خرید به فروشگاه happybuy مراجعه فرمایید.