پوشک ضد حساسیت چیست ؟

مفهوم ضد حساسیت در اقلام مصرفی بهداشتی شخصی، اهمیت بالایی دارد زیرا باید بتواند نیازهای پوست حساس را برطرف کند.

این مفهوم زمانی اهمیت بالاتری پیدا می کند که قرار است محصول با پوست لطیف و حساس نوزاد و کودک سر و کار داشته باشد. حال زمانی که این محصول، پوشک بچه باشد باز اهمیت موضوع نسبت به محصولی مثل لباس نوزاد، درجه اهمیت بالاتری دارد، چرا که پوشک با سطوح حساس بدن کودک در ارتباط بوده ضمن آنکه قرار است مایعات و جامدات خروجی از بدن نوزاد (ادرار و مدفوع) را نیز در بر داشته باشد.

میزان واکنش کودکان به محرکهای خارجی متفاوت است و لذا پوست کودکان از نظر حساسیت با هم یکسان نیست. برخی از نوزادان حساسیت­های شدیدی به لباس و پوشک های معمولی دارند. لذا رفته رفته در دنیا توجه ویژه ای به حذف عوامل حساسیت زا در لباس و پوشک بچه شده است.

چگونه بفهمید کودک شما پوست حساسی دارد؟

نوزادان به طور طبیعی پوست حساس‌تری نسبت به پوست کودکان بزرگ‌تر و بزرگسالان دارند، بنابراین تشخیص اینکه آیا این حساسیت است یا خیر برای والدین سخت‌تر می شود.

درک اینکه چه چیزی برای پوست نوزاد طبیعی است می تواند به رفع این سردرگمی کمک کند. برای مثال، جوش‌های گرما و خشکی پوست، لزوماً نشانه‌ای از پوست حساس نوزاد نیستند و در دوران نوزادی بسیار رایج است.

چه چیزی برای یک نوزاد پوست حساس محسوب می شود؟

برخی از نوزادان پس از تماس با مواد مختلف دچار خشکی پوست و بثورات (راش) می شوند. اگر کودک شما یکی از موارد زیر را دارد، احتمالاً پوست حساسی دارد:

  • واکنش پوست پس از حمام با صابون
  • یک واکنش پوستی پس از استفاده از لوسیون، که می تواند ناشی از عطرها یا مواد دیگر باشد
  • تغییرات در پوست پس از پوشیدن یا پیچیده شدن در پتو، احتمالاً ناشی از مواد شوینده یا رنگ

به طور کلی، اگر در حین یا بعد از فعالیت‌های منظم متوجه هرگونه تغییر یا واکنش‌های پوستی شدید که ممکن است شامل تماس با مواد شوینده، رنگ، صابون یا عطر باشد، اینها می‌تواند نشانه‌ای از پوست حساس کودک باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چه چیزی برای پوست کودک حساس است و چگونه می توانید پوست کودک خود را در صورت حساس بودن تسکین دهید، مقاله چگونه بفهمید نوزاد شما پوست حساسی دارد را بخوانید.

 

استاندارد 100 توسط OEKO-TEX®از منظر وبسایت Oeko-tex.com

با عنایت به مقدمه فوق، استانداردی جهانی در صنایع نساجی و سلولزی به نام استاندارد OEKO-Tex100 تدوین شده است.

STANDARD 100 توسط OEKO-TEX® یکی از شناخته شده ترین برچسب های جهان برای منسوجات تست شده برای مواد مضر است. این برچسب نشان دهنده اعتماد مشتری و ایمنی بالای محصول است. ببینیم استاندارد 100 به چه معناست و چرا ارزش بررسی این برچسب را هنگام خرید منسوجات دارد.

 

پوشک ضد حساسیت بیبی لینو

برچسب استاندارد ۱۰۰ به چه معناست؟

اگر یک کالای منسوج (پارچه ای) دارای برچسب استاندارد 100 باشد، می‌توانید مطمئن باشید که تمام اجزای این کالا، یعنی هر نخ، دکمه و سایر لوازم جانبی، از نظر مواد مضر آزمایش شده‌اند و بنابراین آن کالا برای سلامت انسان بی‌خطر است. این آزمایش توسط مؤسسات همکار OEKO-TEX® مستقل این موسسه بر اساس دستورالعمل های معیار OEKO-TEX® موسسه انجام می شود. در این آزمایش، آنها مواد متعدد تنظیم شده و غیرقابل تنظیم را در نظر می گیرند که ممکن است برای سلامت انسان مضر باشند. در بسیاری از موارد، مقادیر حد استاندارد 100 فراتر از الزامات ملی و بین المللی است. دستورالعمل معیارها حداقل یک بار در سال به روز می شود و با دانش علمی جدید یا الزامات قانونی توسعه می یابد. برای تولیدکنندگان و مشتریان آسان نیست که هر روز یک مرور کلی از وضعیت حقوقی مواد مضر داشته باشند. کارشناسان ما از موسسات OEKO-TEX® این کار را برای شما انجام می دهند.

برچسب استاندارد ۱۰۰ چه کالاهایی را می توان تایید کرد؟

در اصل، تمام محصولات نساجی در هر مرحله از پردازش، برای گواهی استاندارد 100 مناسب هستند، از نخ ها گرفته تا پارچه های تمام شده و محصولات نهایی. طبق یک سیستم مدولار، موسسه تک تک اجزا و مواد تشکیل دهنده را قبل از اینکه کالای نهایی مجاز به داشتن برچسب STANDARD 100 باشد، آزمایش می کند. این شامل نخ ها، دکمه ها، زیپ ها و آسترها می شود. چاپ ها و پوشش های اعمال شده بر روی مواد بیرونی نیز برای مواد مضر بر اساس معیارهای قابل اجرا آزمایش می شوند. منسوجات کودک، لباس، منسوجات خانگی یا مواد تزئینی. محصولات دارای برچسب STANDARD 100 نشان دهنده اعتماد به محصول هستند.

کلاس های محصول چیست؟

یک کلاس محصول گروهی از کالاهای مختلف است که بر اساس کاربرد مورد نظرشان دسته بندی می شوند. طبقات مختلف محصول از نظر الزاماتی که محصولات باید برآورده کنند و مقادیر حدی که اعمال می شوند متفاوت هستند.

طبقه بندی محصول 1

این کلاس محصول شامل محصولاتی برای نوزادان است و دارای سخت ترین الزامات و مقادیر اندازه گیری است.

کلاس محصول 2

این کلاس محصول شامل محصولاتی است که تماس پوستی دارند. این شامل اقلامی است که تا حد زیادی با پوست تماس مستقیم دارند، مانند بلوز، پیراهن، لباس زیر، تشک و غیره.

برچسب استادندارد ۱۰۰ در پوشاک

کلاس محصول 3

این دسته محصول شامل محصولات بدون تماس با پوست می شود. این شامل اقلامی می شود که هیچ تماسی با پوست ندارند یا حداقل تماس را دارند، مانند ژاکت و جلیقه، کمربند و غیره.

کلاس محصول 4

این کلاس محصول شامل مواد تزئینی است. این شامل تمام محصولات از جمله محصولات اولیه و لوازم جانبی مورد استفاده برای اهداف مبلمان، مانند رومیزی، پرده، پارچه اثاثه یا لوازم داخلی و غیره است.

Oeko-Tex®  Standard 100  یک سیستم یکنواخت از کنترل­ها و گواهینامه­ های آزمایشگاهی برای محصولات نساجی به صورت خام،  نیمه خام و نهایی از تمام مراحل تولید است و در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است و گواهی می دهد که محصولات حاوی مواد مضر نیستند. این سیستم شامل کنترل مواد ممنوعه ای است که اجباراً توسط قانون کنترل می شوند، مواد شیمیایی خطرناک برای سلامت انسان و همچنین اقدامات احتیاطی اضافی برای حفظ سلامتی. گواهینامه Oeko-Tex® Standard 100 بسته به نوع محصول و کاربرد مورد نظر آن متفاوت است. برای محصولی مانند پوشک بچه این استاندارد بر اساس معیارهای سختگیرانه مربوط به محصولات در نظر گرفته شده برای کودکان 0-3 ساله بررسی و لحاظ می­ شود.

ویژگی های پوشک ضد حساسیت بیبی لینو

به طور خاص، Babylino Sensitive  اولین پوشک یکبار مصرف کودک در اروپا است که دارای گواهی Oeko-Tex ® Standard 100 برای عدم وجود بیش از 200 ماده مضر در پوشک می باشد. این پوشک حدود 10 سال است تحت معیارهای سخت این استاندارد تولید می شود.

پوشک ضد حساسیت بیبی لینو سایز ۱

ایمنی محصول که پس از ارزیابی دقیق توسط هیئت داوران ویژه اتحادیه اروپا، از سوی کمیسیون اروپا اعطا شده است، بدین ترتیب سطح ایمنی بسیار بالای آن برای پوست نوزاد را تایید می کند.

علاوه بر این، پوشک Babylino Sensitive طراحی Sensitive خود را در سایزهای 1 و 2 برای نوزادان تازه متولد شده تقویت می کند. در پوشک چسبی سایز ۱ و پوشک چسبی سایز ۲ ، یک صفحه رویی ویژه جدید با کپسول های نرمی دارند که مانند نوازش، پوست حساس نوزاد را لمس می کند.

پوشک ضد حساسیت بیبی لینو سایز 2

پوشک بچه بیبی لینو سنسیتیو دارای طراحی ضد حساسیت است. این یعنی اطمینان ازجذب عالی، و نیز یقین از نظر سازگاری با پوست حساس کودک در این پوشک بی نظیر.

پوشک بچه بیبی لینو سنسیتیو، فاقد لاتکس، لوسیون و پارابن است که خود عامل ایجاد حساسیت هستند.

جذب فوق العاده بالا چه از نظر کمی و چه از نظر سرعت جذب باعث خشک ماندن سطح پوشک و در نتیجه عدم اجازه به رشد باکتری­ها خواهد شد که این اصل مهمی در پوشک ضد حساسیت بیبی ­لینو سنسیتیو است. جذب عالی که از طریق یک سری آزمایش های دقیق و اندازه گیری های تخصصی اثبات شده است، به محافظت در برابر پس دادن در طول روز و شب کمک می کند. این پوشک دارای فناوری نوآورانه Dry Matrix است – شبکه ای ویژه از الیاف طبیعی – که رطوبت را در داخل پوشک حبس می کند. هسته فوق جاذب پیشرفته طراحی شده می تواند بالاترین میزان رطوبت را در مقایسه با سایر پوشک های بچه حفظ کند و خشکی مورد نیاز پوست حساس کودک را تضمین کند.

 

Scroll to Top
اسکرول به بالا

تخفیف ویژه

با وارد کردن نام و شماره موبایل خود، از بیبی لینو تخفیف بگیرید!
کد تخفیف برای شما پیامک خواهد شد.
برای خرید به فروشگاه happybuy مراجعه فرمایید.