هفته چهاردهم بارداری

هفته چهاردهم
سایز بچه: 80 تا 93 میلی متر
وزن بچه: 25 گرم

سه ماه اول بارداری تمام شد، وقایع بسیار زیبایی پیش رو است…
بچه الان می تواند اخم کند، ادا با صورتش در بیاورد، ادرار کند و حتی شستش را بخورد. کلیه هایش ادرار تولید می کند که در مایع آمینوتیک در چرخش است، این فرایندی است که تا موقع به دنیا آمدن ادامه خواهد داشت. لاله ی گوش هایش شروع به فرم گرفتن کرده است. روده هایش الان در معده اش قرار گرفته است. بدنش از سرش با سرعت رشد می کند و الآن قابل تشخیص هستند. تا اخر این هفته دستهایش خلاف پاهایش از لحاظ طولی همچنان شروع به رشد می کند.
به زودی ضربه های کوچکی به شکمتان را احساس خواهید کرد. الآن یک لایه ی نازک کرکی به دور بچه کشیده شده است. کبد بچه شروع به تولید صفرا و طحال که کمک کننده تولید گلبول قرمز خون هستند، می کند.

آیا می دانستید؟
این هفته باید یک سری آزمایش های ضروری را انجام دهید؟ مانند: تست هماتوکریت برای کم خونی و تست قند خون و همچنین یک سری تست دیگر برای ارزیابی کارکرد کلیه ها.
در این هفته با انجام آزمایش مربوط به کم خونی میزان هموگلوبین خون سنجیده می شود. اگر نتیجه ی تست شما آنمی (کم خونی) نرمال را نشان دهد، دکتر به شما مکمل آهن خواهد داد. انجام آزمایش خون در این سه ماه دوم تکرار خواهد شد. همچنین انجام تست مربوط به دیابت بارداری را فراموش نکنید. بقیه تست ها مربوط به بیماری هایی که از طریق تماس جنسی شده مانند کلامیدیا و سوزاک (و در برخی موارد سفلیس و اچ آی وی) می شود. دلیل انجام این تست ها برای جلوگیری از سرایت آن به بچه است.
در دومین بخش از سه ماه بارداری، حالت تهوع کمتر و درد کمتری در سینه هایتان تجربه خواهید کرد. نگران ورمی که کرده اید، نباشید. کمی صبور باشید و بهتر خواهید شد. شانس با شماست.
ممکن است نزدیک به مچ پاهایتان واریسی شود یعنی رگها از زیر پوست مانند شبکه تار عنکبوت نمایان شده باشد. ولی اکثرا بعد از به دنیا آمدن بچه از بین خواهد رفت.،همچنین ورزش کردن به بهبود آن کمک خواهد کرد.

پیشنهاد
در مورد والدینم بنویسم؟ نظرات پدر و مادر خود و همسرتان را بپرسید و با هم به اشتراک بگذارید. دو لیست خلاقانه به صورت “مادرم همیشه…” و “مادرم هیچ وقت…” همچنین “پدرم همیشه…” و “پدرم هیچ وقت…” تهیه کنید.
تا بتوانید در تصمیم گیری هایی که برای فرزندانتان می گیرید، شما و همسرتان یکسان و هماهمنگ باشید.
هفته خوبی داشته باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به این مقالات نیز سر بزنید

بهترین غذاها برای وزن گیری نوزاد
تغذیه نوزاد
الهام احمدی
بهترین غذا‌ها برای وزن گیری نوزاد

ممکن است از خود بپرسید که آیا نوزاد شما به همان سرعتی که باید رشد می‌کند یا خیر؟  اگر نگران این هستید که وزن نوزادتان

اثرات مصرف قند زیاد بر سلامتی کودکان
تعذیه کودک
الهام احمدی
اثرات مصرف زیاد قند بر سلامتی کودکان

فقط چند چیز وجود دارد که چهره کودک را مانند یک خوراکی شیرین روشن می کند. اکثر کودکان با رویش دندان، دوز ساکارز و گلوکز

مشکلات خواب نوزادان
مراقبت از نوزاد
الهام احمدی
مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن

مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن  آیا با مشکلات خواب نوزاد دست و پنجه نرم می کنید؟ خواب نوزاد با خواب بزرگسالان متفاوت

Scroll to Top
اسکرول به بالا

تخفیف ویژه

با وارد کردن نام و شماره موبایل خود، از بیبی لینو تخفیف بگیرید!
کد تخفیف برای شما پیامک خواهد شد.
برای خرید به فروشگاه happybuy مراجعه فرمایید.