هفته چهارم بارداری

week4

چهارمین هفته حاملگیتون مبارک!

بیش از دو هفته از زمان حاملگی نمی گذره، که اسپرم برنده از میان 350 میلیون رقیب برنده شده تا عشق زندگی اش را دیدار کنه و اون تخمک شماست. و بعد از آن در مدت کوتاه معجره آسایی چیزی خلق می شود و اون بچه شماست…
همیشه زمان دقیق لقاح پذیری تخمک به راحتی قابل اندازه گیری نیست. به همین دلیل متخصصان زنان و زایمان اولین روز حاملگی را از اولین روز تاخیر قاعدگی حساب می کنند. برای مثال اگر دوره قاعدگی شما 28 روزه باشد و بعد متوجه دیرکرد قاعدگی شوید، شما هم اکنون در هفته چهارم حاملگی خود هستید.

به دنیای مادران خوش آمدید!

حال ببینیم در روزهای اول حاملگی چه اتفاقی در بدن می افتد؟
بعد از سفر طولانی تخمک لقاح شده از لوله فالوپ در رحم کاشته می شود. سلول های خطی شکل جنین و سلول های لایه های خارجی جفت و مایع آمنیوتیک را می سازند تا جنین را در دوره حاملگی تقویت و محافظت کنند. بچه بسیار کوچک به گونه ای که شبیه به یک توپ نامرئی پر از سلول است که به سرعت در حال تکثیر شدن می باشد.
موقعی که این توپ سلولی در رحم مستقر شد، جفت شروع به آزاد کردن هورمون (HCG) می کند و در این حین به تخمدان ها دستور می دهد که دیگر تخمک آزاد نکند. در واقع این هورمون هست که تست بارداری را مثبت نشان می دهد.
در این حین مایع آمنیوتیک از حفره حول سلول را می گیرد و کیسه آمنیوتیک ساخته می شود. در این مرحله از سیستم گردشی اولیه اکسیژن و مواد مغذی می گیرد که شامل سوراخ های ریزی است که بچه را به رگ های خونی در رحم متصل می کند. جفت به اندازه کافی در پایان 4 هفته توسعه می یابد.
قاعدگی تمام می شود. به هر حال دیدن چند قطره خون در دوران بارداری جای نگرانی ندارد.
خون ریزی دارید یا خیر؟ رنگ آن قهوه ای تیره است یا قرمز روشن؟ خون ریزی می تواند نشانه مشکلی جدی باشد یا بعضی وقت ها طبیعی است. به هر حال خیلی بهتر است با دکتر خود مشورت کنید.
این هفته شروع دوران جنینی است. بعد از آن اعضای جنین شروع به رشد و یا حتی فعالیت می کند. بنابراین در این دوران مراقبت ویژه لازم است وگرنه در رشد جنین تداخل ایجاد نمی کند.
هورمون ها تمام بدن و ذهنت را پر می کند. ممکن است احساس خستگی، خواب آلودگی، نفخ، گر گرفتگی، محبت و یا احساس سنگینی در سینه و تکرر ادرار را تجربه کنید. این احساسات زیاد و معمولاً متناقض می باشند.
مثل : ترس- سرخوشی- هیجان انگیزی- احساس سستی و … تنها احساسی که مطمئناً سال دیگر تجربه نخواهید کرد، زمانی برای حوصله سر رفتن نخواهید داشت.

پیشنهاد:

از زمانی که نتیجه بارداری شما + شد مراقب کارهایتان باشید. زیرا هر نوع کار نادرستی در DNA جنین اثر می گذارد. از مصرف سیگار و نوشیدنی های الکلی و یا هر گونه ماده اعتیاد آور پرهیز کنید. همچنین در مصرف قرص و شربت های دارویی بدون تجویز پزشک متخصص یا زنان و زایمان پرهیز کنید.

به این مقالات نیز سر بزنید

بهترین غذاها برای وزن گیری نوزاد
تغذیه نوزاد
الهام احمدی
بهترین غذا‌ها برای وزن گیری نوزاد

ممکن است از خود بپرسید که آیا نوزاد شما به همان سرعتی که باید رشد می‌کند یا خیر؟  اگر نگران این هستید که وزن نوزادتان

اثرات مصرف قند زیاد بر سلامتی کودکان
تعذیه کودک
الهام احمدی
اثرات مصرف زیاد قند بر سلامتی کودکان

فقط چند چیز وجود دارد که چهره کودک را مانند یک خوراکی شیرین روشن می کند. اکثر کودکان با رویش دندان، دوز ساکارز و گلوکز

مشکلات خواب نوزادان
مراقبت از نوزاد
الهام احمدی
مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن

مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن  آیا با مشکلات خواب نوزاد دست و پنجه نرم می کنید؟ خواب نوزاد با خواب بزرگسالان متفاوت

Scroll to Top
اسکرول به بالا

تخفیف ویژه

با وارد کردن نام و شماره موبایل خود، از بیبی لینو تخفیف بگیرید!
کد تخفیف برای شما پیامک خواهد شد.
برای خرید به فروشگاه happybuy مراجعه فرمایید.