هفته هفتم بارداری

10277189_1422710101354329_8559223359934590179_n

هفته ی هفتم بارداری
سایز بچه: 4تا 5 میلی متر

به هفته هفتم رسیده ایم. شاید حساس تر شده باشید. خیلی از خانم ها در این دوره با دیدن تبلیغات مربوط به نوزادان اشک در چشمانشان جمع می شود. اگر شما چنین حسی دارید، در واقع از جانب همسر یا دوستانتان به شما توجه کافی نمی شود. البته این دلیل به طور کامل برای همه درست نیست.
خبر بزرگ در این هفته:
هسته ی مغز شکل می گیرد. دستها و پاها ظاهر می شود، البته آنها بیشتر شبیه پارو با اندام های کپل است که شما در آرزوی بوسیدن و قلقلک دادن آنها هستید. البته فرزند شما جنین است و هنوز یک دم کوچک دارد. که در واقع همان استخوان دنبالیچه (کوکسیکس) می باشد و در هفته های آتی از بین خواهد رفت.
اندازه بچه از هفته ی پیش دوبرابر شده است. اگر می توانستید درون خود را ببینید، شما چین پلک، قسمتی از بینی و رگهای کوچک در زیر پوستش را می دیدید. دو نیم کره مغز بچه رشد کرده است. کبد و لوزالمعده کم کم و به آهستگی شروع به کار کردن می کنند. در بند ناف، رگهایی که مواد غذایی را به جنین می رسانند،نیز دیده می شود.
آیا می دانستید؟
با سونوگرافی، دکتر سن جنین و نحوه قرار گرفتنش در رحم را به شما نشان می دهد. دفعه ی اول که شما بچه ی خود را می بینید، شوکه و شگفت زده خواهید شد پس بهتر است حتما به همراه همسر خود بار اول نزد دکتر بروید.
حتی اگر میانتان شکرآب شده باشد. بچه، پدر و مادر خود را نیاز دارد و مرد خانواده باید بداند که در ماه های آتی قرار است پدر شود. کمکش کنید، به او نشان دهید که به او نیاز دارید و کاری کنید که او هم به شما نیاز داشته باشد.
و این را هم فراموش نکنیم که خستگی وخواب آلودگی ادامه پیدا می کند. شما ممکن است یبوست، سوء هاضمه و سوزش معده همچنین هوس کردن یک سری غذاها و متنفر شدن از یک سری دیگر را تجربه کنید. ولی عده ای دیگر زیاد شدن بزاق، سردرد، سر گیجه و تکرر ادرار را تجربه کنند. اما حالا اینکه چه اتفاقی برای شما می افتد دقیقا مشخص نیست. نگران نباشید خبر خوب این است که تمام این مشکلات ایجاد شده بعد از 3 ماه اول تمام خواهد شد. خبر بد این است که یک سری اتفاقات دیگر بعد از آن 3 ماه اول در انتظار شما خواهد بود.
ایا این مشکلات در مقابل معجزه ای که در درونتان ایجاد شده است، جدی است؟
غدد، تخمدان، جفت و تمام نقل و انتقالات شیمیایی در بدنتان به صورت مداوم، روز و شب برای حفاظت از بچه تان در حال کار کردن می باشد. استروژن و پروستروژن، با نرم کردن ماهیچه ها و بافت ها به بدن شما کمک می کندتا جواب درستی به نیازهای دوره ی بارداری بدهد.
ریلاکسین بافتهای پیوندی و مفاصل حفره ای لگنی را نرم می کند تا بتواند رحم را که روز به روز رشد می کند، در خود جا دهد.
پیشنهاد
دکتر به شما گفته است که رژیم غذایی سالمی را داشته باشید. ولی شما نمی دانید چه چیز را ترکیب کنید که هم خوشمزه و هم سالم باشد.
شما می توانید ایده های هوشمندانه غذایی خوبی در اینترنت پیدا کنید. همچنین می توانید از دستور غذا های مادر خود نیز استفاده کنید.
هفته ی خوبی را برایتان آرزو مندم …و اوقات خوبی با دستور غذاها داشته باشید.

به این مقالات نیز سر بزنید

بهترین غذاها برای وزن گیری نوزاد
تغذیه نوزاد
الهام احمدی
بهترین غذا‌ها برای وزن گیری نوزاد

ممکن است از خود بپرسید که آیا نوزاد شما به همان سرعتی که باید رشد می‌کند یا خیر؟  اگر نگران این هستید که وزن نوزادتان

اثرات مصرف قند زیاد بر سلامتی کودکان
تعذیه کودک
الهام احمدی
اثرات مصرف زیاد قند بر سلامتی کودکان

فقط چند چیز وجود دارد که چهره کودک را مانند یک خوراکی شیرین روشن می کند. اکثر کودکان با رویش دندان، دوز ساکارز و گلوکز

مشکلات خواب نوزادان
مراقبت از نوزاد
الهام احمدی
مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن

مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن  آیا با مشکلات خواب نوزاد دست و پنجه نرم می کنید؟ خواب نوزاد با خواب بزرگسالان متفاوت

Scroll to Top
اسکرول به بالا

تخفیف ویژه

با وارد کردن نام و شماره موبایل خود، از بیبی لینو تخفیف بگیرید!
کد تخفیف برای شما پیامک خواهد شد.
برای خرید به فروشگاه happybuy مراجعه فرمایید.