هفته هجدهم بارداری

هفته هجدهم (منبع: سایت babylino.gr)
سایز بچه: 12 سانتی متر
وزن بچه: 150 گرم

هجده هفته گذشت و مانند حس عاشق شدن هیجان انگیز است، هر حرکت بچه در شکمتان نشانه ی عشق او به شماست و این عشق تا ابد پا بر جاست.
رگ ها از زیر پوستش مشخص است و گوش هایش در محل اصلی خود قرار گرفته اند. البته گوش هایش هنوز از خطوط عمودی سرش خارج است. پوششی از چربی به عنوان محافظ در اطراف اعصاب شروع به فرم گرفتن می کند. این یک فرایندی است که تا یک سال بعد از به دنیا آمدن بچه ادامه پیدا می کند. گاهی بچه در شکمتان می لغزد و یا شست اش را می خورد. در سونوگرافی هم پسر و یا دختر بودن بچه کاملا مشخص است مگر اینکه بچه در حالتی قرار بگیرد که نتوان آن را دید.
آیا می دانستید؟
تمرینات کششی، به بارداری راحت کمک می کند؟ این تمرینات ماهیچه های لگن را قوی می نماید، و باعث حمایت رحم- مثانه و روده ی بزرگ و کوچک می شود. این تمرینات باعث کمک به ادرار کردن (توانایی کنترل ادرار در بارداری)، همچنین به دنیا آوردن (که باعث افزایش گردش خون در واژن و مقعد برای وضع حمل بهتر می شود)، همچنین در بهبود زخم ها ( اگر بخیه خوردید) می شود.
اشتهای شما افزایش پیدا کرده است ولی مراقب خوردن حجم زیاد غذا باشید. چیزی که هوس کرده اید را بخورید ولی غذاهای سالم را در رژیم خود قرار دهید. دیگر لباس هایتان اندازه تان نمی شود، لگن و کمرتان پهن تر شده است، تا آماده ی وضع حمل شوید.
سیستم عروقی و قلبی تان تحت تغییراتی است و ممکن است گاهی دچار افت فشار شوید. پس برای اینکه از سرگیجه های ناگهانی جلوگیری کنید از نشستن و برخاستن ناگهانی پرهیز کنید.
وقتی در حال استراحت هستید بهتراست از بغل، سمت چپ دراز بکشید این گونه خون به راحتی در سراسر بدنتان گردش می کند.
اگر بارداری شما نرمال است و به راحتی پیش می رود می توانید همچنان سرکار بروید ولی از بلند کردن اجسام سنگین و همچنین از بالا رفتن از پله ها نیز خودداری کنید. سعی کنید لباس های راحت متناسب با فصل بپوشید و حتما از کفش های راحت استفاده کنید.
هنگام راه رفتن بین 5 تا 10 دقیقه تنفس بگیرید، مایعات بنوشید یا گاهی برای لحاظاتی چشمانتان را ببندید.

پیشنهاد
به زودی دوستان و خویشاوندان شروع به آوردن هدیه می کنند! لیستی از نیاز هایی که دارید تهیه کنید. (به صورت عموم، نه جزdی) یا حتی لیستd از فروشگاه هایی که علاقه مندید را تهیه کنید. با دادن این لیست به دوستان خود می توانید هدایایی که واقعا به آنها نیاز دارید را بگیرید.
هفته خوبی داشته باشید… از تهیه ی لیست لذت ببرید!

به این مقالات نیز سر بزنید

بهترین غذاها برای وزن گیری نوزاد
تغذیه نوزاد
الهام احمدی
بهترین غذا‌ها برای وزن گیری نوزاد

ممکن است از خود بپرسید که آیا نوزاد شما به همان سرعتی که باید رشد می‌کند یا خیر؟  اگر نگران این هستید که وزن نوزادتان

اثرات مصرف قند زیاد بر سلامتی کودکان
تعذیه کودک
الهام احمدی
اثرات مصرف زیاد قند بر سلامتی کودکان

فقط چند چیز وجود دارد که چهره کودک را مانند یک خوراکی شیرین روشن می کند. اکثر کودکان با رویش دندان، دوز ساکارز و گلوکز

مشکلات خواب نوزادان
مراقبت از نوزاد
الهام احمدی
مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن

مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن  آیا با مشکلات خواب نوزاد دست و پنجه نرم می کنید؟ خواب نوزاد با خواب بزرگسالان متفاوت

Scroll to Top
اسکرول به بالا

تخفیف ویژه

با وارد کردن نام و شماره موبایل خود، از بیبی لینو تخفیف بگیرید!
کد تخفیف برای شما پیامک خواهد شد.
برای خرید به فروشگاه happybuy مراجعه فرمایید.