هفته سی و نهم بارداری

سایز بچه: 48 سانتی متر
وزن بچه: 25/3 کیلوگرم

3… 2… شمارش معکوس شروع شده است! مطالعات نشان داده این هفته و هفته ی 40 ام، امن ترین زمان برای زایمان است. پزشک میزان بلوغ جفت، و زمانی که می تواند به بچه کوچولوی شما غذا برساند را تشخیص می دهد.
البته بچه تان دیگر خیلی کوچک نیست، کلی چاق و چله شده است. اگر پسر باشد کمی وزنش از دختر بیشتر است. ناخن های دست و پایش رشد کرده است. یک موجود کوچولو که منتظر است شما را ببیند…!
آیا می دانستید؟
صدای بچه به بلوغ خود رسیده است؟ بله، آماده است و شش ها منتظر هواست تا با نفوذ آن، بچه حضور خودش را اعلام کند.
رشد شش های بچه حتی تا زمان بعد از به دنیا آمدنش نیز ادامه پیدا می کند، شش ها روز و شب در حال ساختن ماده ای هستند که از چسبندگی کیسه های هوا جلوگیری می کند تا بچه برای اولین بار بتواند تنفس کند و به همراه نفس کشیدنش اولین گریه اش شروع می شود! قوی و شجاع… لحظه ای که در حافظه شما خواهد درخشید. شاید این تنها لحظه ای است که شما از گریه کردن فرزندتان خوشحال می شوید. هر چه صدای گریه بیشتر باشد، بهتر نفس می کشد ولی شما اشکی را نخواهید دید، بعد از گذر چند هفته اشک هایش شروع به ساخته شدن می کند.
آیا دوست دارید ببینید بچه ی تازه به دنیا آمده چگونه است؟ ما به شما خواهیم گفت. تنه اش بزرگتر شده، ولی گردنش نسبت به آن کوچکتر است. جنین طوری فشرده شده است، تا موقع عبور از کانال با سر به بیرون آید. قسمت هایی از جمجمه نرم است و این یک امر عادی است تا جمجمه بتواند به اندازه لازم به هنگام عبور از کانال فشرده شود. همچنان بخشی از بند ناف را به همراه دارد که به مرور زمان خشک می شود و خود به خود می افتد و این گونه ناف بچه نمایان می شود. دست و پاهای کوچکش چروکیده است ولی با گذر زمان و رشد کردنش پوست دست و پایش باز می شود.
عضو تناسلی اش ورم دارد و روی پوستش کمی دانه های سرخ است. اکثر آن بعد از مدتی از بین خواهد رفت. ولی برخی از آنها تا ابد باقی می ماند که به آن ماه گرفتگی می گویند.
بعد از زایمان، نوبت به تجربه ی معجزه آسای دوم می رسد، شیر دهی! خودتان را از لحاظ فیزیکی و روانی با این امر آماده کنید. شیر دهی یک امر کاملا شخصی بین مادر و فرزند است. نوک سینه ها قبل از به دنیا آمدن بچه آمده شده اند. برخی مالش های آرام سینه باعث می شود که پروسه ی شیر دهی راحت تر شود. همچنین از لحاظ ذهنی باید خود را آماده کنید هر چه ریلکس تر باشید پروسه ی شیر دهی راحت تر خواهد بود.

پیشنهاد
اگر تاکنون سوتینهای مخصوص مادران شیرده را نخریده اید، الان بهترین موقع برای تهیه آنها است. به یک عدد اکتفا نکنید زیرا آنها زود به زود با شیر کثیف خواهند شد. در خرید آن، باید مراقب چه باشید؟
حتما باید از جنس کتان، کیفیت بالا و ضد حساسیت و بدون هیچ بو و رنگی باشد. باید دارای بند های قابل تنظیم بوده همچنین در سایز آن دقت کنید تا تنگ یا گشاد نباشد. اگر زیاد گشاد باشد باعث می شود شیر به لباستان پس دهد. حتما بند ها کشی و محکم باشد تا ناحیه ی سینه ی شما را به خوبی نگه دارد. پوست به پوست در این حین با بچه در ارتباط هستید پس دقت کنید که سوتین راحت باز شود.

به این مقالات نیز سر بزنید

بهترین غذاها برای وزن گیری نوزاد
تغذیه نوزاد
الهام احمدی
بهترین غذا‌ها برای وزن گیری نوزاد

ممکن است از خود بپرسید که آیا نوزاد شما به همان سرعتی که باید رشد می‌کند یا خیر؟  اگر نگران این هستید که وزن نوزادتان

اثرات مصرف قند زیاد بر سلامتی کودکان
تعذیه کودک
الهام احمدی
اثرات مصرف زیاد قند بر سلامتی کودکان

فقط چند چیز وجود دارد که چهره کودک را مانند یک خوراکی شیرین روشن می کند. اکثر کودکان با رویش دندان، دوز ساکارز و گلوکز

مشکلات خواب نوزادان
مراقبت از نوزاد
الهام احمدی
مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن

مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن  آیا با مشکلات خواب نوزاد دست و پنجه نرم می کنید؟ خواب نوزاد با خواب بزرگسالان متفاوت

Scroll to Top
اسکرول به بالا

تخفیف ویژه

با وارد کردن نام و شماره موبایل خود، از بیبی لینو تخفیف بگیرید!
کد تخفیف برای شما پیامک خواهد شد.
برای خرید به فروشگاه happybuy مراجعه فرمایید.