هفته سی ام باردراری

هفته ی سی ام بارداری ( منبع: babylino.gr)
سایز بچه : 38 سانتی متر
وزن بچه :1/2 کیلوگرم
به هفته ی سی ام رسیده اید، دیگر زمانی تا آغوش کشیدن فرزندتان نرسیده است. پوستش نرم و رزی رنگ شده است. چربی زیر پوستش به تنظیم کردن دمای بدنش کمک می کند. قدرت دیدش در حال بهتر شدن است، البته بعد از به دنیا آمدن چشم هایش را زیاد باز نگه نمی دارد. وقتی چشمانش را باز می کند فقط به تغییرات نور اتاق واکنش می دهد، قدرت دیدش 400/20 است یعنی فقط چیزهایی را که چند اینچ از صورتش فاصله دارد را می بیند. (قدرت دید آدم بالغ 20/20 می باشد.) برای ماه های زیادی، جفت مواد مغذی مورد نیاز را از طریق بند ناف به چنین می رساند و گلبول های قرمز تولیدشان از مغز استخوان، شروع می شود. وقتی بچه به دنیا آید مستقل است، زیرا سلول های خونی، اکسیژن را از طریق جریانات خونی به او می رساند.
آیامیدانستید؟ تا زمان زایمان باید یاد بگیرید با خارشی که روی شکمتان حس می کنید، زندگی کنید در هفت ماهگی خارش شناخته شده ای است! رحم شما رشد کرده است و چند اینچ پایین تر از نافتان آمده است. پوست شما کش آمده است، این نرمال است ولی سعی کنید آن را نخارانید، چون این کار باعث بدتر شدن خارش ها می شود. به جای خاراندن سعی کنید حمام آب گرم با مواد روغنی بگیرید سپس با کرم های حاوی ویتامین E ناحیه ای که خارش آن بیشتر است را چرب کنید. این خارش ها تا بازوها و ران ها و حتی بین انگشتتان ممکن است ادامه پیدا کند. حتما از لوسیون استفاده کنید و ریلکس باشید، این کار به شما کمک خواهد کرد! خوابتان در این چند هفته تحت الشعاع قرار خواهد گرفت. خیلی معمول است که دچار بی خوابی شوید و این به دلیل تکرار ادرار می باشد. در واقع رحم به مثانه فشار می آورد و شما باید فورا به دستشویی بروید! شما می توانید میزان مورد نیاز مایعاتی که احتیاج دارید بین ساعت 8 تا 9 شب بخورید و از خوردن نوشیدنی های شیرین مثل چای شیرین خودداری کنید. این بی خوابی ها از بین خواهد رفت ، هفته هایی که می توانید خوب بخوابید، می آیند! نگران نباشید. Position یا موقعیتی که برای خواب انتخاب می کنید می تواند به بهتر خوابیدن شما کمک می کند. بهتر است به سمت چپ بخوابید، این گونه فشار کمتری به شما وارد می شود و راحت تر می توانید تنفس کنید.
احساسات و عواطف به دلیل تغییرات هورمونی، به طور متناوب تغییر می کند. نگرانی شما در مورد زایمان و اتفاقات بعد از آن عادی می باشد. تمام کسانی که برای اولین بار تجربه ی مادر شدن را میچشند چنین حسی دارند. در این دوران بسیار حساس میشوید و اگر حس کردید دچار افسردگی شده اید، به دکتر خود مراجعه کنید.
پیشنهاد
اگر فرزند دیگری دارید، با هم به خرید بروید و با توافق برای عضو جدید خانواده هدیه بخرید. بگذارید فرزندتان نوع هدیه را انتخاب کند. همچنین فراموش نکنید برای فرزندتان نیز هدیه بخرید به عنوان “هدیه ی برای فرزند بزرگتر” این گونه حس حسادت در فرزند شما کمتر خواهد شد.
هفته ی خوبی داشته باشید … و از هدیه خریدن لذت ببرید !

به این مقالات نیز سر بزنید

بهترین غذاها برای وزن گیری نوزاد
تغذیه نوزاد
الهام احمدی
بهترین غذا‌ها برای وزن گیری نوزاد

ممکن است از خود بپرسید که آیا نوزاد شما به همان سرعتی که باید رشد می‌کند یا خیر؟  اگر نگران این هستید که وزن نوزادتان

اثرات مصرف قند زیاد بر سلامتی کودکان
تعذیه کودک
الهام احمدی
اثرات مصرف زیاد قند بر سلامتی کودکان

فقط چند چیز وجود دارد که چهره کودک را مانند یک خوراکی شیرین روشن می کند. اکثر کودکان با رویش دندان، دوز ساکارز و گلوکز

مشکلات خواب نوزادان
مراقبت از نوزاد
الهام احمدی
مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن

مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن  آیا با مشکلات خواب نوزاد دست و پنجه نرم می کنید؟ خواب نوزاد با خواب بزرگسالان متفاوت

Scroll to Top
اسکرول به بالا

تخفیف ویژه

با وارد کردن نام و شماره موبایل خود، از بیبی لینو تخفیف بگیرید!
کد تخفیف برای شما پیامک خواهد شد.
برای خرید به فروشگاه happybuy مراجعه فرمایید.