هفته بیست و دوم بارداری


سایز بچه: 24 سانتی متر
وزن بچه: 350 گرم

22 هفته گذشت و یک انسان خیلی کوچولو در دل شما شروع به شکل گرفتن کرده است! لب ها، پلک ها و ابرو ها از قبل خیلی مشخص تر شده است. همان گونه دندان ها از لثه ها بیرون زده، چشم هایش شروع به فرم گرفتن کرده است ولی هنوز رنگ ندارد. پوشش کرکی و چروک هایی که روی بدنش بود با اضافه شدن وزنش کمتر خواهد شد. لوزالمعده نیز در حال رشد است. مهمترین نکته این است که شما دکتر خود را جهت مشاهده رشد بچه تان به صورت مرتب ملاقات کنید.
آیا می دانستید؟
موهایتان در حین بارداری ضخیم می شود؟ این به معنی رشد مو های جدید نیست بلکه موهایتان کمتر می ریزد. (این یک خبر خوب نسبت به تمام این ناراحتی های دوران بارداری است.)
اگر همیشه آرزوی مو های پر داشتید، الان آرزویتان بر آورده شده است. اگر در حال حاضر موهای پر و ضخیم دارید و دچار خشکی و مجعد شدن موهایتان شدید بهتر است از روغن زیتون و عسل و یا اگر حساسیت ندارید از تخم مرغ استفاده کنید و اگر این راه کارها فایده نداشت به آرایشگاه بروید و موهایتان را کوتاه و مرتب کنید.
تغییر در هورمون آندروژن باعث رشد مو های شما شده است، همچنین ممکن است باعث ازدیاد موهای زائد بر روی بدنتان شود که می توان با اپیلاسیون یا موم آنها را از بین برد ولی نگران نباشید بعد از وضع حمل معمولا موهای اضافه کم کم ریزش می کند.
همچنین شاید در بافت ناخن های شما تغییری ایجاد شده باشد، در بعضی موارد شکننده می شود و در بعضی موارد سخت تر. بهتر است از مرطوب کننده مناسب برای چرب کردن دست ها و ناخن ها استفاده شود.
از زدن لاک و یا محافظ ناخن به دلیل داشتن رنگدانه در دوران بارداری اجتناب کنید.
نوک سینه هایتان بزرگتر و قهوه ای تر می شوند و حساسیت در اطراف آنها خیلی بیشتر می شود. سینه ها تا دو سایز بزرگ تر و ورم می کند. چه کار می شود کرد؟ هیچی! سعی کنید از این تغییرات لذت ببرید، و خودتان را برای آمدن بهترین هدیه زندگی یعنی “بچه” آماده کنید.
پوستتان در ناحیه شکم، رانها و باسن شروع به ترک خوردن های ریز می کند بهتر است پوست خود را با کرم های مخصوص چرب نگه دارید تا از ترک خورذدن جلوگیری کنید. البته این کرم ها، آنها را از بین نمی برد بلکه علائم آن را کاهش می دهد.

پیشنهاد:
تندرستی از درون می آید…! نصف بارداریتان را گذراندید بهتر است به خودتان جایزه دهید و یک جلسه ی ماساژ و یا آروما تراپی در خانه بگیرید. پس سعی کنید محیطی آرام و لذت بخش به همراه همسرتان در خانه برای خودتان ایجاد کنید.
هفته خوبی داشته باشید… و لذت ببرید!

به این مقالات نیز سر بزنید

بهترین غذاها برای وزن گیری نوزاد
تغذیه نوزاد
الهام احمدی
بهترین غذا‌ها برای وزن گیری نوزاد

ممکن است از خود بپرسید که آیا نوزاد شما به همان سرعتی که باید رشد می‌کند یا خیر؟  اگر نگران این هستید که وزن نوزادتان

اثرات مصرف قند زیاد بر سلامتی کودکان
تعذیه کودک
الهام احمدی
اثرات مصرف زیاد قند بر سلامتی کودکان

فقط چند چیز وجود دارد که چهره کودک را مانند یک خوراکی شیرین روشن می کند. اکثر کودکان با رویش دندان، دوز ساکارز و گلوکز

مشکلات خواب نوزادان
مراقبت از نوزاد
الهام احمدی
مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن

مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن  آیا با مشکلات خواب نوزاد دست و پنجه نرم می کنید؟ خواب نوزاد با خواب بزرگسالان متفاوت

Scroll to Top
اسکرول به بالا

تخفیف ویژه

با وارد کردن نام و شماره موبایل خود، از بیبی لینو تخفیف بگیرید!
کد تخفیف برای شما پیامک خواهد شد.
برای خرید به فروشگاه happybuy مراجعه فرمایید.