تازه مادر و عزت نفس

تازه مادر و عزت نفس

وقتی مادر شدن برای زنان 20 تا 50 ساله مطرح می شود، سن آنها به تنهایی پارامتری نیست که بر عزت نفس آنها تأثیر بگذارد. امروزه با اجباری بودن مدرسه تا سن 15 سالگی، می توان گفت که مادر شدن قبل از 20 سالگی ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در عزت نفس شود، زیرا کودک می تواند دوره حرفه ای و تحصیلی و همچنین فردی شدن (بزرگسالی) خود را بازیابی کند.

امروزه به خصوص، با بحران اقتصادی، والدین جدید می توانند از نظر توانایی مقابله با مشکلات مالی مورد آزمایش قرار گیرند، به خصوص اگر زودتر تشکیل خانواده داده باشند. معمولاً آنها برای کمک به خانواده های پدری خود مراجعه می کنند و این اغلب توسط والدین جدید به عنوان یک شکست، شکست در تلاش آنها برای مستقل شدن تلقی می شود.

اما وقتی دولت ساختارهای حمایتی برای خانواده فراهم نمی کند، منطقی است که از خانواده کمک بگیرند. از این گذشته، یک کودک به انرژی عظیمی نیاز دارد که سرپرست را خسته می کند و خوب است که بزرگسالان بیشتری با او برخورد کنند، تا زمانی که این امکان وجود دارد و روابط در خانواده خوب است.

یکی دیگر از کمبودهای مهم مراقبت دولتی، که مجدداً از خانواده پدری یا سایر بستگان فراخوانده می شود، این است که وقتی نوزاد از زایشگاه به خانه می رسد، والدین جدید باید یک سری اقدامات مراقبتی روزانه را به تنهایی بیاموزند. عزیزم، مراقبتی که در این مورد خاص است و اگر کسی کسی را نداشته باشد که او را نصیحت کند، احساس بی کفایتی و استرس می کند.

همچنین، ورود یک کودک معمولاً شادی زیادی را برای خانواده بزرگ به ارمغان می آورد، اما هر زمان که یکی از اعضا بیاید (یا ترک شود)، پویایی روابط موجود همیشه تغییر می کند. این بدان معناست که زوج جدید باید مرحله ای از سازگاری را از رابطه زوجی به رابطه سه گانه طی کنند. بلوغ ذهنی، اراده برای بچه دار شدن، کمکی که زوج جدید می توانند دریافت کنند و عوامل دیگر در تعیین اینکه آیا این گذار خوشحال خواهد بود یا باعث ایجاد مشکلاتی در روابط زوجین می شود، مشکلاتی که حتی به طور موقت عزت نفس آنها را آزار می دهد، دخالت می کند. .

دیمیترا استاورو

روانشناس / نمایشنامه درمانگر

معاون پژوهشی SEC

منبع
http://www.sec-aftoektimisi.gr

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به این مقالات نیز سر بزنید

بهترین غذاها برای وزن گیری نوزاد
تغذیه نوزاد
الهام احمدی
بهترین غذا‌ها برای وزن گیری نوزاد

ممکن است از خود بپرسید که آیا نوزاد شما به همان سرعتی که باید رشد می‌کند یا خیر؟  اگر نگران این هستید که وزن نوزادتان

اثرات مصرف قند زیاد بر سلامتی کودکان
تعذیه کودک
الهام احمدی
اثرات مصرف زیاد قند بر سلامتی کودکان

فقط چند چیز وجود دارد که چهره کودک را مانند یک خوراکی شیرین روشن می کند. اکثر کودکان با رویش دندان، دوز ساکارز و گلوکز

مشکلات خواب نوزادان
مراقبت از نوزاد
الهام احمدی
مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن

مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن  آیا با مشکلات خواب نوزاد دست و پنجه نرم می کنید؟ خواب نوزاد با خواب بزرگسالان متفاوت

Scroll to Top
اسکرول به بالا

تخفیف ویژه

با وارد کردن نام و شماره موبایل خود، از بیبی لینو تخفیف بگیرید!
کد تخفیف برای شما پیامک خواهد شد.
برای خرید به فروشگاه happybuy مراجعه فرمایید.