بی اختیاری ادرار و بارداری

بی اختیاری ادرار و بارداری

تبریک می گوییم! شما حامله هستید. این زمانی هیجان انگیز در زندگی شماست. همراه با شادی و انتظار برای به دنیا آوردن نوزاد، ممکن است متوجه شوید که بارداری شامل برخی از تجربیات نه چندان خوشایند مانند حالت تهوع صبحگاهی، علائم کشش یا بی اختیاری خفیف است. در زیر، تمام جزئیات مربوط به بی اختیاری ادرار خفیف مربوط به بارداری را مشاهده خواهید کرد.

علل احتمالی؟

بی اختیاری ادرار خفیف در دوران بارداری می تواند به دلایل مختلفی باشد. برخی از زنان دارای استعداد ژنتیکی هستند، در حالی که برخی دیگر اینگونه نیستند. نژاد و سن نیز ممکن است بر آن تأثیر بگذارد. سیگار کشیدن نیز به بی اختیاری خفیف کمک می کند. بیماری های ریوی مانند آسم و سرفه مزمن می توانند به دلیل فشار مداوم کف لگن را ضعیف کنند. هر چیزی که فشار روی لگن را افزایش دهد ممکن است به این علائم ناخوشایند کمک کند.
علاوه بر این، وزن رحم در حال رشد، و فشار دادن بر مثانه، احتمالاً عامل دیگری است که منجر به پس دادن در دوران بارداری می شود. اگر بی اختیاری ادرار خفیف قبل از بارداری وجود داشته باشد، گاهی اوقات می تواند در دوران بارداری بدتر شود یا حتی بعد از تولد باقی بماند. بی اختیاری ادرار خفیف نتیجه شل شدن عضلات کف لگن، کشش یا آسیب اعصاب لگنی است که ماهیچه ها را تامین می کنند.
اندازه نوزاد همراه با اندازه لگن نیز ممکن است عامل دیگری باشد. زمانی که زن در حین زایمان فشار می آورد، می تواند به طور قابل توجهی به بی اختیاری کمک کند.
در طول زایمان طبیعی، ممکن است نیاز به کمک باشد. هنگامی که مادر آینده خسته شده است یا مشکلاتی در ضربان قلب جنین وجود دارد، ممکن است لازم باشد روند زایمان تسریع شود. به عنوان مثال، استفاده از فورسپس احتمال بی اختیاری خفیف را کمی افزایش می دهد.

 

بی اختیاری ادرار خفیف بعد از زایمان

بر اساس مطالعات، یک سوم زنانی که به طور طبیعی زایمان می کنند، ممکن است تا حدود 3 تا 6 ماه پس از زایمان دچار بی اختیاری ادرار شوند. گاهی اوقات، اعصابی که ماهیچه ها را تامین می کنند ممکن است آسیب ببینند. به تدریج با گذشت زمان، آتروفی عضلانی ممکن است ظاهر شود. به همین دلیل است که گاهی اوقات شروع پس دادن ادرار بعد از زایمان با تاخیر همراه است.

 

نکات

برای جلوگیری از بی اختیاری خفیف در دوران بارداری چه کاری می توانید انجام دهید؟

در ابتدا باید سیگار را ترک کنید (به ویژه در دوران بارداری)، تا سرفه و عطسه را تحت کنترل نگه دارید.
برای تقویت کف لگن ورزش کنید.
تمرینات عضلات کف لگن می تواند به زنانی که بی اختیاری ادرار خفیف را تجربه می کنند کمک کند – به ویژه برای موارد بی اختیاری ادرار استرسی یا بی اختیاری ادرار فوری که دو نوع رایج هستند. آنها به ویژه تمرینات مفیدی تحت راهنمایی یک مربی متخصص هستند که به زنان کمک می کند تا مزایای این نوع تمرینات را درک کنند و به حداکثر برسانند. این تمرینات خاص، بی اختیاری ادرار را درمان نمی کنند، اما اغلب علائم را بهبود می بخشند و زمان رسیدن به توالت را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند.
تمرینات کگل در دوران بارداری بی خطر هستند. هیچ خطری برای جنین و مادر وجود ندارد. البته این بدان معنا نیست که همیشه قبل از شروع هر نوع ورزش در دوران بارداری نباید از پزشک خود مشورت بگیرید.

Kegel: The exercises that strengthen the pelvic floor muscles and how they can help you

مراقب افزایش وزن خود در دوران بارداری باشید. مطمئنا بارداری بهترین زمان برای رژیم گرفتن نیست. با این حال، زمانی است که تغذیه مناسب و مدیریت وزن بسیار مهم است. اگر سابقه خوبی در این زمینه ندارید، ممکن است همکاری با یک متخصص تغذیه برای مشاوره در مورد تغذیه سالم و یادگیری نحوه کنترل وزن مفید باشد. هنگامی که وزن یک زن از آستانه خاصی فراتر رود، ممکن است تأثیر منفی بر سلامت کف لگن داشته باشد و احتمال علائم بی اختیاری را افزایش دهد.

 

معضل برخی از زنان

زایمان واژینال به شدت با بی اختیاری همراه است. به همین دلیل برخی از مادران آینده سزارین را انتخاب می کنند. اما آنچه باید بدانید این است که طبق سوابق پزشکی، احتمال هرگونه بی اختیاری ادراری تصمیم به سزارین را توجیه نمی کند، زیرا یک عمل جراحی (مانند سزارین)، خطرات متعددی دارد. بنابراین، این عمل صرفاً به دلیل جلوگیری از بی اختیاری توصیه نمی شود. متخصص زنان تنها فرد واجد شرایطی است که بسته به واقعیت هر زایمان قریب الوقوع تصمیم می گیرد که آیا شما باید سزارین انجام دهید یا خیر.

حتی اگر در دوران بارداری یا بعد از تولد دچار بی اختیاری می شوید، جای نگرانی نیست. اکثر موارد موقتی هستند. به موقع با متخصص زنان خود مشورت کنید و پدهای مناسب بی اختیاری ادرار را برای محافظت ایمن با توجه به پوست انتخاب کنید.
منبع

Homepage

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به این مقالات نیز سر بزنید

بهترین غذاها برای وزن گیری نوزاد
تغذیه نوزاد
الهام احمدی
بهترین غذا‌ها برای وزن گیری نوزاد

ممکن است از خود بپرسید که آیا نوزاد شما به همان سرعتی که باید رشد می‌کند یا خیر؟  اگر نگران این هستید که وزن نوزادتان

اثرات مصرف قند زیاد بر سلامتی کودکان
تعذیه کودک
الهام احمدی
اثرات مصرف زیاد قند بر سلامتی کودکان

فقط چند چیز وجود دارد که چهره کودک را مانند یک خوراکی شیرین روشن می کند. اکثر کودکان با رویش دندان، دوز ساکارز و گلوکز

مشکلات خواب نوزادان
مراقبت از نوزاد
الهام احمدی
مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن

مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن  آیا با مشکلات خواب نوزاد دست و پنجه نرم می کنید؟ خواب نوزاد با خواب بزرگسالان متفاوت

Scroll to Top
اسکرول به بالا

تخفیف ویژه

با وارد کردن نام و شماره موبایل خود، از بیبی لینو تخفیف بگیرید!
کد تخفیف برای شما پیامک خواهد شد.
برای خرید به فروشگاه happybuy مراجعه فرمایید.