بچه در راه است

باور نمی کنید زمان چقدر زود می گذرد و زمان زایمان فرا می رسد! از زمان باقیمانده به بهترین نحو برای کمک به خودتان و کتر شدن اضطراب لحظه بزرگ زایمان استفاده کنید. کارهایی را انجام دهید که به شما کمک می کند آرامش داشته باشید، احساس زیبایی و آرامش داشته باشید. شما همچنین می توانید برای بیمارستان و برای بازگشت به خانه با کودک خود آماده شوید. مشغول نگه داشتن ذهن و بدن شما نه تنها به شما کمک می کند تا استرس روز بزرگ را از بین ببرید، بلکه به شما کمک می کند حداقل در چند روز اول بازگشت از زایمان فعال باشید.

ما به شما نکاتی را ارائه خواهیم داد که چگونه می توانید از این چند روز باقیمانده در خانه قبل از تولد بهترین استفاده را ببرید و برای تولد نوزاد خود احساس آمادگی کنید.

چیزهای کوچک را آماده کنید

از آنجایی که اتاق کودکتان احتمالا آماده است، زمان شستن و اتو کردن لباس ها، ملحفه ها و حوله ها فرا رسیده. فراموش نکنید که طیف وسیعی از محصولات با طراحی دوستانه مخصوصاً برای پوست ظریف کودک وجود دارد. پوشک و دستمال مرطوب بخرید، که اکنون “ضروری” خواهند بود، اما با سایز نوزادی در مقدار زیاد نخرید. نوزادان با وزن متفاوت به دنیا می آیند و تیپ بدنی یکسانی ندارند، بنابراین اندازه پوشک ممکن است به سرعت تغییر کند. شما نمی خواهید برای محصولی که ممکن است استفاده نشود پول خرج کنید. کتری، دستگاه ضدعفونی کننده یا هر وسیله دیگری که خریداری کرده اید را امتحان کنید، بنابراین مطمئن خواهید شد که در صورت نیاز کار می کند.

برای زایمان آماده شوید

کیفی که با خود می برید باید حاوی هر چیزی باشد که به شما احساس خانه را می دهد. فراموش نکنید که افراد زیادی در طول اقامت شما برای زایمان به ملاقات شما می آیند و به خاطر نوزادتان به شما تبریک می گویند. البته، بازدید از خود بیمارستان نیز برای آشنایی با آن مکان و همچنین دیدن اتاق ها قابل توجه خواهد بود. سریعترین راه را از خانه تا بیمارستان و همچنین جایگزینی برای هر موردی بیابید. در این مرحله، باید اشاره کنیم که چقدر مهم است که تلفن همراهتان همیشه شارژ باشد و شماره تلفن پزشکان و بیمارستان ها و نیز هم شما و هم همسرتان در دسترس باشد.

خانه خود را آماده کنید

با نزدیک شدن به روز زایمان، هورمون ها به شما می گویند که زمان تمیز کردن عمومی فرا رسیده است … به آنها گوش دهید! کمک بگیرید و کل خانه را به طور کامل تمیز کنید. چند روز اول پس از بازگشت از بیمارستان، وقت یا حال و حوصله ای برای هیچ چیز دیگری به جز گنج کوچک خود نخواهید داشت… در واقع این بهترین راه برای استقبال از او در خانه است! همچنین از سوپر مارکت دیدن کنید و چند وعده غذایی تهیه کنید که در یخچال یا فریزر قرار می دهید. آشپزی فرآیندی زمان بر است و بهتر است تا زمانی که ممکن است از آن اجتناب کنید، به خصوص اگر نمی توانید از کمک مادربزرگ استفاده کنید.

از خودت پذیرایی کن

اگر پزشکتان موافقت کرد، با یک ماساژور در خانه تماس بگیرید و به آرامش و تحریک سیستم گردش خون خود بپردازید. این به شما کمک می کند با بدن خود احساس بهتری داشته باشید و روانشناسی شما را آرام کند. مانیکور – پدیکور، اپیلاسیون و آرایش و پیرایش موهای خود را انجام دهید. یک حمام حباب دار با روغن های معطر آماده کنید و با صدای موسیقی مورد علاقه خود استراحت کنید. خوب بخوابی! شما باید تا حد امکان استراحت کنید. خواب به شما کمک می کند تا برای روز بزرگ آرام و آسوده باشید و این چیزی است که با آمدن نوزاد بیشتر از همیشه حسرتش را خواهید خورد.

از نظر روانی “برای خانواده شدن” آماده شوید

اگر اولین بار است، نمی دانید برای زایمان چه انتظاری داشته باشید. مطمئناً شما قبلاً با مادران دیگری که بچه دارند صحبت کرده اید یا در مورد اتفاقاتی که در طول زایمان می افتد مطالبی خوانده اید، اما ناشناخته ها همیشه باعث اضطراب می شوند. سعی کنید زمان تولد خود را تجسم کنید. از ماما و پزشک خود بخواهید که بگویند چه اتفاقی می افتد حتی اگر چیزی طبق برنامه ریزی اولیه پیش نرود، به عنوان مثال اگر به جای زایمان طبیعی نیاز به سزارین داشته باشید. سعی کنید تا حد امکان آماده باشید. تجسم این روند به آرامش و همکاری با پزشک کمک می کند تا کودک را در سریع ترین زمان ممکن و بدون درد به دنیا بیاورید. سعی کنید لحظه ای را تصور کنید که برای اولین بار کودک خود را در آغوش می گیرید! تصادفی نیست که همه مادران به شما می گویند به همان اندازه که زایمان سخت بود، وقتی برای اولین بار نوزاد خود را در دست گرفتند، همه چیز را فراموش کردند.

اگر از قبل فرزند دیگری دارید که با او وقت گذرانده اید. اگر سنش اجازه می دهد با او در مورد درک خواهر یا برادرش صحبت کنید. به او بفهمانید که به عنوان یک برادر یا خواهر بزرگتر باید برادر یا خواهر کوچک خود را دوست داشته باشد، از او مراقبت و محافظت کند. به او این احساس را بدهید که نقش بسیار مهمی در کل این روند دارد تا احساس غفلت نشود و ناگهان وارد نقشی نشود که تا دیروز قهرمان داستان بود.

با همسرت حرف بزن! در مورد ترس های خود برای زمان تولد با او صحبت کنید. بگذارید به شما بگوید چه احساسی دارد و از چه چیزی می ترسد. به او کمک کنید بفهمد چگونه از شما حمایت کند و باعث شود در لحظه بزرگ احساس امنیت بیشتری کنید، که زندگی هر دوی شما را برای همیشه تغییر خواهد داد. فراموش نکنید که اکنون یک خانواده شده اید! برای او لحظه بسیار مهمی است، حتی اگر تا لحظه ای که این معجزه کوچک را برای اولین آغوش در آغوش بگیرد، فقط یک ناظر باشد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به این مقالات نیز سر بزنید

بهترین غذاها برای وزن گیری نوزاد
تغذیه نوزاد
الهام احمدی
بهترین غذا‌ها برای وزن گیری نوزاد

ممکن است از خود بپرسید که آیا نوزاد شما به همان سرعتی که باید رشد می‌کند یا خیر؟  اگر نگران این هستید که وزن نوزادتان

اثرات مصرف قند زیاد بر سلامتی کودکان
تعذیه کودک
الهام احمدی
اثرات مصرف زیاد قند بر سلامتی کودکان

فقط چند چیز وجود دارد که چهره کودک را مانند یک خوراکی شیرین روشن می کند. اکثر کودکان با رویش دندان، دوز ساکارز و گلوکز

مشکلات خواب نوزادان
مراقبت از نوزاد
الهام احمدی
مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن

مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن  آیا با مشکلات خواب نوزاد دست و پنجه نرم می کنید؟ خواب نوزاد با خواب بزرگسالان متفاوت

Scroll to Top
اسکرول به بالا

تخفیف ویژه

با وارد کردن نام و شماره موبایل خود، از بیبی لینو تخفیف بگیرید!
کد تخفیف برای شما پیامک خواهد شد.
برای خرید به فروشگاه happybuy مراجعه فرمایید.