انتخاب اسباب بازی برای کودکان نوپا

انتخاب اسباب بازی برای کودکان نوپا

برای شما هم گذراندن ساعت های بی شماری در راهروهای یک فروشگاه اسباب بازی بدون اینکه بتوانید «اسباب بازی مناسب» را انتخاب کنید، آشنا به نظر می رسد؟ این یک تجربه معمول برای والدین یا به طور کلی برای مصرف کنندگانی است که می خواهند چیزی برای کودک بخرند. چه چیزی را انتخاب کنیم؟ کدام اسباب بازی برای سن او مناسب است؟ فرزند من چیز خاصی می خواهد؟ آیا باید آن را بخرم؟

معیارهای انتخاب یک اسباب بازی “خوب” چیست؟

اسباب بازی های کودکان

یک نظر معمول عصر ما این است که امروزه بسیاری از چیزها تا حد زیادی “کیفیت خود را از دست داده اند”.

ظاهراً این موضوع در مورد اسباب‌بازی‌ها نیز صدق می‌کند و بنابراین باید در انتخاب‌های خود دقت بیشتری داشته باشیم.

مهم است که به دقت اسباب‌بازی‌هایی را که برای کودکانمان انتخاب می‌کنیم در نظر بگیریم و مطمئن شویم که در سرگرمی و رشد مناسب آنها نقش دارند.

به طور طبیعی، این حس خریدار است و از این رو انتخاب یک اسباب بازی بر اساس زیبایی شناسی خود انجام می شود.
یکی دیگر از پارامترهایی که باید در نظر گرفت، خواسته کودک است که ممکن است معقول باشد، اما خواسته های او ممکن است برآورده نشود، یا به دلیل اینکه چیزی که می خواهد بسیار گران است، یا کیفیت پایینی دارد یا برای سنش مناسب نیست.
سن کودک معیار دیگری است که در انتخاب اسباب بازی باید به آن توجه کرد. بیشتر اسباب‌بازی‌ها نشانه‌ای از سنی که مربوط به آن‌هاست روی بسته‌بندی خود دارند.
جنسیت کودک نیز چیزی است که انتخاب اسباب بازی را تعیین می کند. چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​بسیاری از اسباب بازی ها برای پسران، بسیاری دیگر برای دختران و البته برخی برای هر دو جنس در نظر گرفته شده اند.

 

معیارهای انتخاب اسباب بازی کودکان

به انتخاب هایی که دارید نگاه کنید. یک اسباب بازی قطعا کودک را سرگرم می کند. آیا چیزی را انتخاب کرده اید که بیشتر از این را نیز فراهم کند؟

اسباب‌بازی‌ای که مهارت‌ها را پرورش می‌دهد، کودک را آموزش می‌دهد، تخیل و خلاقیت را تشویق می‌کند… هیچ «قانونی» برای انتخاب اسباب‌بازی وجود ندارد. با این حال، شاید “نکات” زیر برای شما مفید باشد:

اسباب بازی باید برای سن کودک مناسب باشد (مخصوصاً برای اسباب بازی های در نظر گرفته شده برای کودکان زیر 3 سال که ممکن است دارای قطعات کوچک یا طناب و هر چیز دیگری باشد که می تواند خطرناک باشد).
اسباب‌بازی‌های پارچه‌ای و پر شده را که پرز باقی می‌گذارند که برای نوزادان بسیار مضر است را حذف کنید.
اسباب بازی باید با شخصیت کودک مطابقت داشته باشد. “استعدادهای” کودک را مشاهده کنید و به او در پرورش آنها کمک کنید. به عنوان مثال، پسری که از ساختن وسایل لذت می برد، بلوک های اسباب بازی را به توپ فوتبال ترجیح می دهد.
“انواع اسباب بازی” را در زندگی کودک خود فراهم کنید. هر نوع اسباب بازی می تواند مهارت منحصر به فردی را در کودک ایجاد کند. به عنوان مثال، اسباب بازی های تک نفره کافی نیستند. کودک همچنین باید یاد بگیرد که به طور جمعی عمل کند و این از طریق بازی های گروهی به دست می آید (بازی های رومیزی راه حلی عالی برای بازی خانگی هستند).
نیازی به خرید چیز گران نیست. اسباب بازی های گران قیمت لزوما بهترین نیستند و علاوه بر این، یک کودک یک اسباب بازی را به دلیل قیمت آن دوست ندارد!
مطمئن شوید که اسباب‌بازی از نظر اجزای سازنده و ساخت خوب (سمی نیست) بی ضرر است.
خرید یک اسباب بازی خوب، باکیفیت و زیبا را به بسیاری از اسباب بازی های مشکوک ترجیح دهید! به این ترتیب کودک این طور تربیت خواهد شد که به “کمتر اما بهتر” باور داشته باشد.

 

خرید اسباب بازی بازی نیست

بررسی کنید که آیا اسباب بازی ایمن است (لبه های تیز ندارد، غیر سمی است، قطعات کوچکی ندارد که توسط کودک بلعیده شود…)
محکم است؟ آسان برای استفاده؟
آیا سازنده اسباب بازی قابل اعتماد است؟
به دنبال نشان CE روی جعبه یا بسته بندی باشید. در صورت وجود، اسباب بازی مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا است.

به این فکر نکنید که یک هزینه بزرگ باعث لذت بسیار می شود. بچه ها قیمت اسباب بازی ها را نمی دانند. چیزی را بدون توجه به قیمتش با دقت و عشق انتخاب کنید.

اسباب بازی های تبلیغاتی ممکن است برای کودکان جذاب تر باشد. اگر فکر می کنید که هر یک از آن ها استانداردهای اولیه را دارد، خرید آن ضرری ندارد. با این حال، به یاد داشته باشید، فقط به این دلیل که آنها تبلیغ می شوند، لزوما خوب نیستند!

علامت CE

طبق گفته INKA (فدراسیون مصرف کنندگان عمومی یونان)، اسباب بازی هایی که می خریم باید دارای نشان CE باشند که از نظر تئوری کیفیت محصول را تضمین می کند.

این محصولات تست شده و دارای مشخصات تعیین شده توسط اتحادیه اروپا هستند.

بر اساس تحقیقات INKA، ابتکار خرید-انتخاب اسباب بازی ها 61.7 درصد به کودکان و 38.3 درصد به بزرگسالان تعلق دارد. بنابراین در مجموع بیش از 90٪ از خریداران (تا حدی که معمولاً کودکان این اطلاعات را ندارند) بدون هیچ دانشی در مورد الزامات ایمنی اسباب‌بازی‌ها را انتخاب می‌کنند.

سود مازاد انگیزه اصلی بسیاری از فروشگاه هاست که نه به کیفیت اسباب بازی هایی که می فروشند و نه به نیازها، خواسته ها، علایق خریدار و به ویژه مصرف کننده نهایی یعنی کودک اهمیت می دهند.
دسته بندی محصولاتی وجود دارد که به عنوان اسباب بازی تلقی می شوند (به عنوان مثال تزئینات کریسمس، جواهرات تقلبی، مدل های مقیاس و غیره) اما اسباب بازی نیستند و بنابراین تولید کنندگان آنها مشمول مشخصات اسباب بازی نیستند.
بازار مملو از تقلید از اسباب‌بازی‌های علامت تجاری با استانداردهای پایین، اسباب‌بازی‌های بدون برچسب یونانی (تولیدکننده، واردکننده، سن) و همچنین اسباب‌بازی‌های بدون کتابچه راهنمای یونانی است.
هر بار که فرزندتان از شما می خواهد اسباب بازی نخرید. آنها را در برخی مناسبت ها بخرید (تولد، تعطیلات و غیره). نیازی نیست که در هنگام ملاقات با کودک دائماً هدایایی ببرید و همچنین نباید هدیه شما همیشه یک اسباب بازی باشد. ارزش و نقش آن را کم می کنید.
اجازه ندهید تبلیغات برای شما تصمیم بگیرند. از آنها برای ایده گرفتن استفاده کنید، اما در کنار فرزندتان کسی باشید که در نهایت تصمیم می گیرد.

 

اسباب بازی برای نوزادان 1 ساله

نوزادان در این سن شروع به راه رفتن می کنند، می توانند بدون تکیه گاه بنشینند، می توانند مانند بشکه غلت بزنند، مشاهده کنند، با محرک های جدید هیجان زده شوند.

توپ ها
پازل با قطعات بزرگ
عروسک، حیوانات عروسکی
بلوک های اسباب بازی
اسباب بازی های تم (مزرعه، خانه-خانواده) … با قطعات بزرگ.
ماشین ها

حلقه های هرمی

 

اسباب بازی برای کودکان 2-3 ساله

مصالح ساختمانی (آجر، بلوک)
وسایل برای فعالیت های هنری (مداد رنگی، پلاستیسین. همیشه بررسی کنید که آیا آنها غیر سمی هستند).
وسایل نقلیه یا حیواناتی برای سوار شدن کودک
وسایل آشپزخانه
رنگ آمیزی روی بوم و سه پایه یا تخته سیاه با گچ
قطار
وسایل نقلیه با پدال
و حیوانات کوچک در بین کودکان بسیار محبوب هستند و می توانید آنها را در تنوع زیادی پیدا کنید. (مطمئن شوید که پلاستیک با کیفیت هستند)
ابزار
آلات موسیقی

 

با فرزندتان بسازید

کودک شما هر روز در حال رشد است، به طور فزاینده ای پر تحرک و فعال تر می شود! همه چیز در اطراف آن جدید است و بنابراین با هر چیزی که توجه او را جلب می کند هیجان زده می شود!

به تدریج نسبت به رنگ‌های روشن، طرح‌های شاد، اشکال و الگوهایی که علاقه‌اش را برمی‌انگیزد، واکنش بیشتری نشان می‌دهد، بنابراین شروع به کنترل و هماهنگ کردن بدن خود می‌کند.

بیبی لینو تعدادی پیشنهاد با الهام از الگوها و رنگ های محصولاتش ایجاد کرده است تا به شما کمک کند محرک های جدیدی برای کودک خود ایجاد کنید، اتاق را روشن کنید و در عین حال اوقات خلاقانه ای را با کودک خود بگذرانید.

مدل رنگ آمیزی

موضوعات مورد علاقه خود را انتخاب کرده و روی آنها کلیک کنید تا هر دو فایل (رنگی و سیاه و سفید) به طور همزمان دانلود شوند. سپس آنها را چاپ کنید و رنگ کنید!

لاک پشت

زرافه

خرس و لاک پشت

 

منبع: http://www.paidorama.gr

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به این مقالات نیز سر بزنید

بهترین غذاها برای وزن گیری نوزاد
تغذیه نوزاد
الهام احمدی
بهترین غذا‌ها برای وزن گیری نوزاد

ممکن است از خود بپرسید که آیا نوزاد شما به همان سرعتی که باید رشد می‌کند یا خیر؟  اگر نگران این هستید که وزن نوزادتان

اثرات مصرف قند زیاد بر سلامتی کودکان
تعذیه کودک
الهام احمدی
اثرات مصرف زیاد قند بر سلامتی کودکان

فقط چند چیز وجود دارد که چهره کودک را مانند یک خوراکی شیرین روشن می کند. اکثر کودکان با رویش دندان، دوز ساکارز و گلوکز

مشکلات خواب نوزادان
مراقبت از نوزاد
الهام احمدی
مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن

مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن  آیا با مشکلات خواب نوزاد دست و پنجه نرم می کنید؟ خواب نوزاد با خواب بزرگسالان متفاوت

Scroll to Top
اسکرول به بالا

تخفیف ویژه

با وارد کردن نام و شماره موبایل خود، از بیبی لینو تخفیف بگیرید!
کد تخفیف برای شما پیامک خواهد شد.
برای خرید به فروشگاه happybuy مراجعه فرمایید.