اتاق خواب کودک

اتاق خواب کودک

چگونه اتاق کودک خود را بسازیم!

با در نظر گرفتن اینکه:

بچه های ما همان چیزی هستند که ما از آنها می سازیم. ما روزانه آنها را “شکل می دهیم”، از روز تولدشان شروع می شود.

با رنگ هایی که برای اتاق کودک آنها انتخاب می کنیم، بر افکار و روحیه آنها تأثیر می گذاریم. محیط اطراف آنها به صورت مثبت یا منفی روی آنها تأثیر می گذارد … و البته ما اولین را انتخاب می کنیم!

نزدیکی اتاق خواب ما به اتاق خواب کودک نیز سریع ترین راه برای رسیدن به کودکمان است، حتی با چشمان بسته (شب هایی را در نظر بگیرید که نوزاد در گهواره اش ناله می کند و اگر چه بدن ما مایل است بلافاصله به سمت او بدود. اما روحیه ما ضعیف است.

خورشید دوست است. جهت جنوب شرقی اتاق بهترین انتخاب است. این تنها راه برای رسیدن به بهترین نور طبیعی در اتاق است. البته ممکن است خورشید دوست باشد، اما نباید روی گهواره اش بیفتد و گنج کوچک ما را آزار دهد!

البته ما نمی خواهیم هوا در اتاق خواب بچه ها جریان داشته باشد، اما تهویه خوبی می خواهیم. دمای مناسب حدود 20-23 درجه سانتیگراد است.

ما اتاق نمناکی برای نوزاد خود نمی خواهیم، ​​اما باید رطوبت هوا را به صورت طبیعی (حوله مرطوب روی رادیاتور) افزایش دهیم. از یونیزه کننده ها و مرطوب کننده ها خودداری کنید.

در داخل اتاقش باید احساس آزادی کند و در حین رشد با دوستانش بازی کند، بدون اینکه اسباب‌بازی‌های انباشته یا وسایل ورزشی که با گذشت زمان یکی به آن‌ها اضافه می‌شود، مانع شود!

هدف ما انطباق اتاقاو (تا حد امکان آسان و کم هزینه) با نیازها و شخصیت اوست. فرشته کوچک شما هر روز تغییر می کند و در عین حال نیازهای او نیز در حتل تغییر است!

باعث آشفتگی زیادی خواهد شد! … در واقع وقتی شروع به کاوش می کند باعث به هم ریختگی زیادی می شود … همه جا … باید محیطی را با موادی ایجاد کنیم که نه تنها سالم باشند بلکه به راحتی تمیز شوند. (و این تا زمان بلوغ صدق می کند. بعد از آن حتی نمی توانید از اتاق او عبور کنید).

در ابتدا به موارد اساسی توجه کنید. نور و تشک برای رشد او مهمتر از پرده است. بنابراین، بیشتر روی آنها تمرکز کنید. بقیه را می توان به راحتی تغییر داد. توصیه می شود برای پارچه ها، پرده ها و اکسسوری های گران قیمت با قهرمانانی که کودک شما قرار است عاشق آنها باشد، پول هدر ندهید. او ممکن است در سه سالگی عاشق باب اسفنجی باشند، اما در سن دوازده سالگی به سختی از اسفنج برای شستن خود استفاده می کند!

 

رنگ آمیزی اتاق بچه ها

نشان داده شده است که وقتی نوزادان به دنیا می آیند و برای چند روز دیگر نمی توانند هیچ رنگی را غیر از رنگ های بسیار روشن تشخیص دهند.

اسباب بازی هایی که تضاد رنگی بالایی دارند، مانند طرح های راه راه و چهارخانه برای آن ها جذابیت بیشتری دارند. آنها اشیاء و چهره ها را فقط در فاصله 20-25 سانتی متری تشخیص می دهند. اما، این مرحله بسیار کوتاه است. با گذشت زمان پاستل ها را می شناسند و در واقع این رنگ ها روی آن ها تاثیر مثبت می گذارند. بنابراین، پاستل های زیبا رنگ هایی هستند که برای اتاق خواب کودک توصیه می شود. با خیال راحت از آنها استفاده کنید، تا زمانی که نوجوان شما، شما را مجبور به استفاده از زرق و برق یا رنگهای سیاه و سفید خواهد کرد! از این سن برای لذت بردن از اتاقی با رنگ های آرام و لطیف استفاده کنید.

 

 گروه های رنگی

سبز، آبی و رنگ های خنثی سفید و خاکستری رنگ های سردی هستند. آنها آرامش و آسایش را فراهم می کنند.

رنگ های گرم احساسات شدید و ترکیبی را از شادی گرفته تا ناامیدی بر می انگیزند. آنها زرد، قرمز، نارنجی، صورتی هستند. علاوه بر این، مشکی و قهوه ای را می توان به عنوان رنگ های گرم نیز در نظر گرفت.

نقره ای، عاج، خاکستری، سفید، سیاه، طلایی و بژ رنگ های خنثی در نظر گرفته می شوند. این رنگ ها بیشتر رنگ های زنده را برجسته می کنند و به راحتی با همه رنگ ها ترکیب می شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به این مقالات نیز سر بزنید

بهترین غذاها برای وزن گیری نوزاد
تغذیه نوزاد
الهام احمدی
بهترین غذا‌ها برای وزن گیری نوزاد

ممکن است از خود بپرسید که آیا نوزاد شما به همان سرعتی که باید رشد می‌کند یا خیر؟  اگر نگران این هستید که وزن نوزادتان

اثرات مصرف قند زیاد بر سلامتی کودکان
تعذیه کودک
الهام احمدی
اثرات مصرف زیاد قند بر سلامتی کودکان

فقط چند چیز وجود دارد که چهره کودک را مانند یک خوراکی شیرین روشن می کند. اکثر کودکان با رویش دندان، دوز ساکارز و گلوکز

مشکلات خواب نوزادان
مراقبت از نوزاد
الهام احمدی
مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن

مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن  آیا با مشکلات خواب نوزاد دست و پنجه نرم می کنید؟ خواب نوزاد با خواب بزرگسالان متفاوت

Scroll to Top
اسکرول به بالا

تخفیف ویژه

با وارد کردن نام و شماره موبایل خود، از بیبی لینو تخفیف بگیرید!
کد تخفیف برای شما پیامک خواهد شد.
برای خرید به فروشگاه happybuy مراجعه فرمایید.