حل معمای سبزیجات

حل معمای سبزیجات

ورود سبزیجات به برنامه غذایی روزانه کودکان بسیار مهم است. دستورالعمل های تمام نهادهای رسمی در مورد مصرف سه وعده سبزیجات در روز سختگیرانه است. با این حال کودکان اغلب از مصرف آنها خودداری می کنند. مطالعات متعدد نشان می دهد که افزودن سبزیجات به رژیم غذایی روزانه کودکان باعث کنترل آسان تر وزن، عملکرد بهتر دستگاه گوارش و کاهش بیماری های مزمن در سنین بالاتر می شود.
برای بهترین نتایج در ماموریت دشوار خود، سعی کنید هوشمندانه بازی کنید. به درگیری‌های کامل ختم نشوید با تنظیم مثال «خوب» شروع کنید. کودکان تمایل دارند از والدین خود تقلید کنند. پس سعی کنید سبزیجات خود را بخورید و رضایت خود را نشان دهید. سبزیجاتی را انتخاب کنید که واقعاً دوست دارید و از آن لذت می برید. از استفاده از سس برای جذابیت بیشتر سالاد خود دریغ نکنید. همچنین سعی کنید هرگز سفره خانواده را بدون سالاد فصل نچینید.

پیشنهادات بیشتری که باید هنگام شروع این تلاش در ذهن داشته باشید در زیر فهرست شده است:

هرگز کودک خود را مجبور به خوردن غذا نکنید و از ایجاد درگیری در زمان صرف غذا اجتناب کنید.
به ظاهر ظرف کودکان خود توجه ویژه ای داشته باشید. معمولاً کودکان غذاهایی با رنگ های روشن را دوست دارند، بنابراین مطمئن شوید که غذا رنگارنگ و متنوع باشد، مثلاً برنج با سبزیجات مخلوط.
گاهی اوقات، سبزیجات نیاز به آماده سازی خاصی دارند، مانند رنده کردن ریز و مخلوط کردن در غذا تا کودک آنها را بخورد و به مزه آنها عادت کند، بدون اینکه آنها را ببیند (مثلاً فلفل، گوجه فرنگی یا کدو سبز رنده شده در کاسه سیب زمینی یا سس ماکارونی در آن قرار گیرد. سبزیجات در پای، در پیتزای خانگی یا گوشت چرخ کرده برای اسپاگتی).
سعی کنید نه تنها سبزیجات نرم و پخته شده، بلکه سبزیجات تازه و ترد (خیار و هویج) را نیز به کودکان بدهید که می توانند با ماست یا دیپ تزاتزیکی (ترکیب ماست و خیار و سیر و روغن زیتون و سرکه یا آبلیمو و نمک) ترکیب شوند. شما همچنین می توانید ساندویچ پنیر درست کنید، گوجه فرنگی یا کاهو اضافه کنید.
بچه ها را تشویق کنید تا میوه ها و سبزیجاتی را که دوست دارند بخورند خودشان انتخاب کنند و آنها را با هم از میوه فروشی بخرید. بهترین راه برای یادگیری رفتار کودک از طریق بازی است.
با استفاده از سبزیجات می توانید شکلک یا درختی را در کنار ظرف شکل دهید. علاوه بر این، کودکان می توانند رنگین کمان را با رنگ سبزیجات (قرمز، نارنجی، سبز) که دوست دارند در طول روز بخورند، نقاشی کنند.
هر زمان که کودک شما سبزیجات می خورد، می توانید با برچسب به او جایزه بدهید.
به فرزندانتان اجازه دهید در آشپزی به شما کمک کنند، تا زمانی که ایمن است، و به آنها اجازه دهید خودشان سبزیجاتی را که در بشقابشان می‌ریزند انتخاب کنند.
آب‌ میوه های تازه ممکن است به غیر از میوه‌ها، حاوی مقادیر کمی سبزیجات مانند آب پرتقال تازه با کمی هویج باشد.
می توانید دستور العمل های جدیدی مانند سیب زمینی در فر با سبزیجات خرد شده، گوشت با سبزیجات به جای سیب زمینی، کلم بروکلی یا اسفناج در فر با پنیر رنده شده را امتحان کنید.

در خاتمه، کودک خود را به مصرف میوه ها و سبزیجات با استفاده از تکنیک های تقلید و پاداش تشویق کنید. این وظیفه والدین است که با گنجاندن سبزیجات به مقدار کافی و تنوع در رژیم غذایی روزانه کودک، سلامت و رفتار صحیح تغذیه ای فرزندان خود را تضمین کنند.

مشاوره

اطلاعات تغذیه ای و توصیه های مربوط به رژیم غذایی شیرخوار-نوپا به راهنمایی کلی برای این گروه سنی اشاره دارد. زمانی که هر کودک می تواند با غذاهای جامد آشنا شود یا بیشتر به رژیم غذایی آن اضافه شود، برای هر فرد متفاوت است توصیه می کنیم در مورد نیازهای تغذیه ای خاص کودک خود از پزشک اطفال خود مشاوره بگیرید.

اشتراک گذاری:

اشتراک در خبرنامه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به این مقالات نیز سر بزنید

آرین سامان کالا

شرکت آرین سامان کالا تاسیس 1386 از سال 1392 نمایندگی انحصاری شرکت معتبر مگا دیسپوزبلز یونان تولید کننده محصولات سلولزی بهداشتی را بر عهده دارد.

درباره بیبی لینو سنسیتیو
عماد زندیان
درباره مگا دیسپوزبلز اس ای

مگا دیسپوزبلز اس ای شرکت یونانی، Mega Disposables SA یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات بهداشت شخصی در اروپا است. Mega SA که 40 سال

درباره بیبی لینو سنسیتیو
عماد زندیان
طراحی سازگار با پوست

طراحی سازگار با پوست شما به عنوان یک مادر می دانید که پوست نوزاد چقدر حساس است… به همین دلیل است که برای مراقبت روزانه

اسکرول به بالا