ایمنی در خانه

ایمنی در خانه

از هر ده حادثه 9 بار ناشی از خطای انسانی، سهل انگاری یا بی توجهی به خطر است. با این حال، به ویژه برای حوادث کودکان، ناآگاهی والدین و همه کسانی که مسئول آن هستند، یک عامل مهم اضافی است.

بر اساس اطلاعاتی که سازمان غیرانتفاعی “مراقبت از تروما کودکان” منتشر کرده است، سالانه بیش از 500000 کودک در یونان مجروح می شوند. شایان ذکر است که اکثر این ح.ادث در محیط “ایمن” منزل آنها رخ می دهد.

البته، نباید با محافظه‌کاری بیش از حد واکنش نشان دهید، زیرا اضطراب بیش از حد می‌تواند منجر به نتایج به همان اندازه ناخوشایند شود. آنچه شما واقعاً باید انجام دهید این است که تمام دستورالعمل های لازم برای ایمنی در خانه را دنبال کنید تا کودک خود را در هر سنی از خطر دور نگه دارید.

زمانی که کودک شما یک کودک نوپا می شود، معیاری که باید برای داشتن یک محیط ایده آل و مناسب در نظر داشته باشید، البته ایمنی است. با این حال، این نباید مانع از ترکیب آزادی مورد نیاز کودک و عملکرد خلاق و فعال او در خانه با شما شود و احساس امنیت نکند. با تلفیق نظارت دقیق با مداخلات کوچک در زمینه های مربوط به وسایل دکوراسیون و مبلمان، ممکن است احتمال خطرات را از بین نبرید، اما مطمئناً می توانید به کاهش شدید خطر حادثه کمک کنید.

قوانین ایمنی در خانه:

از روکش های سوکت کودک استفاده کنید
از روکش های مشعل آشپزخانه استفاده کنید، حتی برای اجاق های سرامیکی نیز پوشش های مخصوصی وجود دارد. مطمئن شوید که دسته ها به سمت بیرون چرخانده نشده اند. هرگز آشپزی را بدون مراقبت رها نکنید.
از محافظ پله استفاده کنید
همیشه از یک صفحه محافظ شیشه ای یا فلزی تایید شده در جلوی شومینه خود استفاده کنید حتی اگر آتش وجود نداشته باشد (شما تعجب خواهید کرد که کجا می توانند جا شوند و چقدر کنجکاوی دارند) و لوازم جانبی را در مکانی امن قرار دهید.
تمام کابینت‌ها و کشوهایی را که می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد، مخصوصاً در آشپزخانه و حمام، جایی که محتویات آن برای او واقعاً خطرناک است، محکم کنید. تمام مواد شوینده، کارد و چنگال و ظروف پخت و پز و همچنین داروخانه خانه را دور از دسترس کودک خود قرار دهید.
ترموستات آبگرمکن را پایین بیاورید. چیزی را نزدیک آبگرمکن نگهداری نکنید.
اتوکشی را زمانی انجام دهید که کودک شما خواب است و فراموش نکنید که بلافاصله پس از استفاده اتو را از برق بکشید و بلافاصله اتو را از کودک خود دور کنید و در اسرع وقت جمع کنید.
همیشه باید در توالت خود را ببندید و اجازه دسترسی به مقدار قابل توجهی آب را ندهید. ایمن سازی چاه ها، مخازن یا سایر نقاط جمع آوری آب نیز مهم است
گوشه های محافظ مبلمان را قرار دهید، به خصوص اگر فلزی و تیز باشند
شما باید صندلی ها و میزها را از پنجره ها جدا کنید و اجازه ندهید که بند پرده آویزان شود. همچنین می توانید از یک فیلم پلاستیکی شفاف مخصوص استفاده کنید که به حفظ تکه های شیشه شکسته در هنگام حادثه کمک می کند
تمام مبلمان ناپایدار و لبه دار را برای کودکان محافظت کنید
اطمینان حاصل کنید که سطل زباله خانه بزرگ است و به راحتی باز نمی شود و آن را در مکانی امن قرار دهید. کیسه های زباله باید در یک کابینت امن نگهداری شوند. هر گونه زباله ای را از خانه خود بردارید.
گیاهانی را که می توانند باعث مسمومیت شوند را حذف کنید
اگر تفنگ شکاری یا تفنگ رسمی دارید و باید آن را در داخل خانه نگه دارید، مطمئن شوید که خالی، ایمن شده و مهمات در یک منطقه امن جداگانه نگهداری می شود.
بالکن های خانه را از قسمت داخلی مجزا کنید
از تشک های ضد لغزش در زیر فرش استفاده کنید یا آنها را زیر مبلمان سنگین قرار دهید. یک تشک ضد لغزش در داخل و خارج وان قرار دهید

 

همانطور که کودک شما بزرگ می شود، شروع به راه رفتن می کند، همه چیز را لمس می کند، آن را در دهان می گذارد … این راه لذت بخش او برای کشف جهان خواهد بود! بهترین کاری که اکنون می توانید انجام دهید این است که اعتماد به نفس او را تقویت کنید. او نباید با گوش دادن مداوم شما به گفتن «نه»، «مواظب باش» و «به آن دست نزن» بزرگ شود. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید، ابتدا باید تمهیداتی را انجام دهید. کودک به محیطی نیاز دارد که امنیت را برای فتح آرام تمام مراحل رشد فراهم کند.

اگر می‌خواهید از آنچه انتظار دارید آگاه باشید، توجه داشته باشید که بیشتر تصادفات شامل افتادن، مسمومیت با مواد شوینده یا دود سیگار (یک نخ سیگار حاوی مقدار کافی تنباکو است که در صورت مصرف کودک می‌تواند کشنده باشد) و سوختگی است. همچنین ممکن است برای شما جالب باشد که سوختگی ناشی از مایعات داغ، بیشتر از سوختگی های خشک است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به این مقالات نیز سر بزنید

بهترین غذاها برای وزن گیری نوزاد
تغذیه نوزاد
الهام احمدی
بهترین غذا‌ها برای وزن گیری نوزاد

ممکن است از خود بپرسید که آیا نوزاد شما به همان سرعتی که باید رشد می‌کند یا خیر؟  اگر نگران این هستید که وزن نوزادتان

اثرات مصرف قند زیاد بر سلامتی کودکان
تعذیه کودک
الهام احمدی
اثرات مصرف زیاد قند بر سلامتی کودکان

فقط چند چیز وجود دارد که چهره کودک را مانند یک خوراکی شیرین روشن می کند. اکثر کودکان با رویش دندان، دوز ساکارز و گلوکز

مشکلات خواب نوزادان
مراقبت از نوزاد
الهام احمدی
مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن

مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن  آیا با مشکلات خواب نوزاد دست و پنجه نرم می کنید؟ خواب نوزاد با خواب بزرگسالان متفاوت

Scroll to Top
اسکرول به بالا

تخفیف ویژه

با وارد کردن نام و شماره موبایل خود، از بیبی لینو تخفیف بگیرید!
کد تخفیف برای شما پیامک خواهد شد.
برای خرید به فروشگاه happybuy مراجعه فرمایید.